*Študenti sa po zazvonení hnali už dobre známou chodbou, ktorá na konci schovávala dvere učebne. Dvere sa otvorili a stála v nich profesorka. Milým úsmevom privítala žiakov a dovolila im prejsť cez dvere. Akonáhle vošli do miestnosti, boli prekvapení. Učebňa bola vyzdobená imelom, ktoré sa ťahalo po strope. Študenti s hlavami nahor si sadali do lavíc.* Dobrý deň. Dnes som si privstala aby sa nezopakovala situácia z minulého roka. *Úsmevne na nich žmurkla a pokračovala.* Tak či onak, som rada že ste všetci prešli a opäť sa vidíme. Ako vidíte, dovolila som si trochu vyzdobiť učebňu, keďže imelo budeme dnes preberať poslúži na spestrenie hodiny. Dnes si trocha porozprávame o muklovských symboloch. *Žiaci si začali vyťahovať notesy a perá. Na chvíľu to v triede zašumelo, no hned šuchot ustal keď Anairda pokračovala.* V prvom ročníku sme si hovorili, že muklovia vnímajú symboly inak ako my čarodejníci. Nepripisujú im žiadny význam, väčšina z nich sú povery a tradície. Iba niektorí sa nechajú oklamať a veria im. My čarodejníci, muklovské symboly neuznávame, skôr ich odsudzujeme. Muklovské symboly začali vznikať už staroveku. Muklovia spozorovali, že čarodejníci používajú symboly na vykonávanie obradov, do amuletov, na vykladanie rôznych prírodných úkazov. Proste čarodejníci symbolmi prepojili celý svoj život. A tak si muklovia zaumienili, že aj oni si vytvoria vlastné symboly. Chceli sa vyrovnať čarodejníkom, ale to sa im nikdy nepodarilo. Ako inšpirácia im poslúžil každodenný život. A tak pozorovali prírodu, nečakané výjavy a náhody a zapisovali si ich. Niektoré symboly sa vytvárali niekoľko rokov, iné vznikli len na základe fantázie mukla, ktorý svoj výmysel ďalej odovzdával ďalším generáciam, pričom symbol nemal absolútne žiadny význam. Postupne muklovia prestali veriť symbolom a dnes sa nad nimi mnohí muklovia pousmejú. A teraz niekoľko muklovských symbolov. *Anairda sa odmlčí a podíde k oknu. Zahľadí sa do diaľky. Za ňou sa ozýva škripot pier. Po chvíľke sa otočí a znova začne.*
Asi najznámejším je štvorlístok. Je to drobná rastlinka, ktorá má štyri lístky. V prírode sa bežne vyskytuje trojlístok, preto je nezvyčajné nájsť štvorlístok. Štvorlístok symbolizuje šťastie. Ten kto ho nájde, ale nie cielene lebo tým sa účinok, ruší bude mať šťastie. Nevie sa síce v čom a na ako dlho. Traduje sa aj legenda, že keď dievčina položí štvorlístok pod vankúš prisní sa jej o budúcom ženíchovi. Daľším symbolom je podkova. Má podobný význam ako štvorlístok. Taktiež prináša šťastie. Avšak hovorí sa jej vstupná brána pre šťastie, pretože sa pribije nad prah dverí otvoreným koncom nahor. Lenže nájsť takú podkovu nie je ľahké. Musí ju stratiť kôň, len tak bude mať šťastie do domu vždy otvorené. A posledným symbolom s nádychom čarodejníctva je imelo. Rastlina, ktorá sa používa ako ozdoba v období adventu. Jeho úlohou je chrániť pred zlými duchmi, snami či údermi blesku. Stalo sa zvykom u zaľúbencov bozkávať sa pod toutou rastlinou. Načo to je to neviem, ale vraj je to úžasne romantické. *Zopár dievčat v triede pokukávalo po chlapcoch akoby im chcelo niečo naznačiť. Popritom sa veselo chichotali. Ostatní študenti už nevrlo posedávali na stoličkách. Anairda si to všimla.* No vidím že vás dnešná hodina dosť vyčerpala. *Usúdila Anairda a prebehla súcitným pohľadom po triede.* Dobre už vás nebudem dalej trápiť. Opíšte si domácu úlohu a šup von. *Anairda počkala kým žiaci vyjdú a s posledným vyšla aj ona.*
Domáca úloha:
1. Prečo muklovia začali vymýšlať symboly?
2. Ako si muklovia zostrojovali vlastné symboly?
3. Charakterizujte muklovské symboly ktoré sme si dnes prebrali.
4. Vymyslite RPG príbeh do ktorého zahrnite muklovský symbol.